Uw zorg online
Vragen en/of klachten afhandelen door middel van een telefonisch- of e-mailconsult? Of de mogelijkheid uw eigen zorgdossier in te zien via een veilige verbinding vanaf uw eigen computer, tablet of smartphone? U kunt als patiënt bij Medisch Centrum Haren vanaf nu gebruik maken van onze digitale zorgomgeving. Het is een online portaal waarmee u op laagdrempelige wijze contact opneemt met ons team. Concreet betekent het dat u zelf inzage krijgt in uw zorgdossier, eenvoudig recepten kunt aanvragen, telefonisch of via het online portaal uw huisarts kunt raadplegen en vele andere zaken zelf kunt regelen. Wij zijn trots dat we deze nieuwe moderne van zorg kunnen leveren en hopen dat het voor veel van u voor een prettige en laagdrempelige afhandeling van uw zorgvraag zal leiden.
Bent u al patiënt bij het Medisch Centrum Haren? Dan kunt u direct van start!
Hieronder vind u vier stappen die u doorloopt, daarna gaan wij voor u aan de slag
- Via deze link kunt u uw profiel aanmaken. U kiest hiervoor de oranje knop met de tekst “maak een nieuw account aan”, onder aan deze pagina.
- U bent aangekomen bij stap 1. Vul hier uw e-mailadres in en kies een veilig wachtwoord. Klaar? Klik dan op de knop “volgende”.
- Vul bij de volgende stap uw volledige naam en geboortedatum in. Wij gebruiken deze informatie om uw aanvraag te koppelen aan het juiste zorgdossier. Klik op “volgende” als u klaar bent.
- Vul bij de laatste stap uw adresgegevens en telefoonnummer in. Ook deze informatie wordt gebruikt om er met alle zorgvuldigheid voor te zorgen dat ons systeem de juiste koppeling maken met uw zorgdossier.
Dank voor uw aanmelding, nu gaan wij aan de slag
Wij gaan nu aan de slag om uw account te activeren. U ontvangt binnen 15 minuten een automatische e-mail waarin staat dat uw aanmelding is ontvangen. Heeft u na vijf werkdagen nog geen bevestiging van de activatie van uw account ontvangen, maar heeft uw wel een bevestiging van uw aanmelding per e-mail ontvangen? Neem dan contact op met onze assistenten om te controleren of uw aanmelding goed is gegaan.
Aan de slag in uw eigen dossier
Hieronder vindt u meer informatie die u wegwijs maakt in uw eigen online zorgomgeving. We geven per onderwerp uitleg over de functie en mogelijkheden die uw online zorgomgeving biedt.
Inloggen
Inloggen doet u via het inlogscherm op www.medischcentrumharen.uwzorgonline.nl. Uw zorgdossier bevat persoonlijke informatie en is daarom toegankelijk in een goed beveiligde omgeving. Elke inlog-poging wordt gevolgd door een code die u per e-mail ontvangt. Met deze code krijgt u de mogelijkheid om binnen 30 minuten in te loggen. Zonder code komt u niet in uw zorgdossier.
Uw startscherm (overzicht)
Eenmaal ingelogd verschijnt uw overzicht, u ziet hier de gegevens van onze praktijk en u treft gelijk de meest belangrijke functies overzichtelijk op een rij. Dit overzicht geeft u telkens weer de mogelijkheid om een andere actie te starten. Denk hierbij aan het bekijken of plannen van een afspraak, veilig een bericht sturen naar uw huisarts, het aanvragen van uw medicijnen of inzage in uw dossier. Waneer u één van de functies in het dashboard hebt gekozen kunt u in de menubalk altijd weer terug naar één van de andere acties. U kunt dus gerust even rondkijken om te zien wat de mogelijkheden vanuit uw dashboard te bieden hebben.
Afspraken
Klikt u in het overzicht op “afspraken”, dan ziet u aankomende afspraken en eerdere afspraken. Uw online zorgdossier kijkt een beperkte periode terug; afspraken van voor die periode worden niet weergegeven. U kunt via de knop “nieuwe afspraak” een afspraak plannen voor bijvoorbeeld een telefonisch consult. U kiest hiervoor de gewenste agenda en kijkt naar de mogelijkheden binnen de agenda om een consult in te plannen.
Berichten
Kiest u in het overzicht voor “berichten”, dan komt u in uw postvak terecht. U kunt de “berichten” functie het beste vergelijken met het sturen van een e-mail. U zult dan ook “postvak in” en “verzonden items” zien staan. U kunt hier eenvoudig een bericht vanuit de veilige omgeving beantwoorden, of een nieuw bericht versturen. Zo communiceert u rechtstreeks met uw huisarts en kunt u wellicht een niet noodzakelijk bezoek aan de praktijk voorkomen.
De berichten in de online zorgomgeving worden op gezette tijden gelezen en beantwoord. Heeft u een spoedgeval? Belt u dan alstublieft.
Medicijnen
Uw medicijnen overzichtelijk op een rij? Dat kan door vanuit het overzicht te kiezen voor “medicijnen”. Hier ziet u niet alleen een overzicht van uw medicijnen, u kunt dit overzicht ook downloaden, of een herhaalrecept aanvragen. Een aanvraag via deze route zorgt ervoor dat wij minder telefoontjes ontvangen en meer tijd kunnen vrijmaken voor onze patiëntenzorg.
Uw dossier
Onder de optie “uw dossier” kunt u meekijken in uw eigen medisch dossier van de huisarts. U vindt hier uitslagen, verslaglegging over de klachten en/of ziektes waarover u contact met ons heeft gehad, een overzicht van brieven, verwijzingen en meer. Let op uw dossier geeft alleen de meest recente activiteiten weer.